موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
عوارض کاشت مو

2. درد

درد بعد از عمل در اکثر بیماران پس از جراحی کاشت مو ایجاد می شود. این درد به خصوص در کاشت مو که با FUT (پیوند واحد فولیکولی) انجام می شود، بروز می کند. زیرا به دلیل قطع شدن اعصاب محیطی در هنگام برداشت نواری. در روش FUE (استخراج واحد فولیکولی)، به طور متوسط ​​3000 روش پیوند پیوند بین 6 تا 8 ساعت طول می کشد. درد عضلانی بسته به وضعیت دراز کشیدن در این دوره ممکن است رخ دهد. برای پیشگیری و کاهش درد باید استراحت های کوچکی در طول فرآیند داده شود، تزریق مسکن حین عمل و استفاده از NSAID (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) بعد از عمل [1].


تبلیغات

3. ادم

ادم بعد از عمل شایع ترین عارضه کاشت مو است. میانگین بروز ادم بعد از عمل در کاشت مو از 40 تا 50 درصد متغیر است. ادم می تواند به دلیل بیهوشی و تروما در طول پردازش ایجاد شود. ادم بافت در زمان جراحی شروع می شود، اما تنها 3 تا 5 روز بعد هنگامی که از روی پیشانی فرود می آید آشکار می شود. گاهی اوقات، مایع ادماتوز به بافت های اطراف چشم می رود و باعث اکیموز دور چشم می شود. همچنین در برخی موارد این ادم به حدی شدید است که بیمار نمی تواند چشمان خود را باز کند.


برای پیشگیری و به حداقل رساندن ادم، بیماران باید در وضعیت خوابیده در طول دوره بعد از عمل توضیح داده شوند. استفاده از ماساژ، بسته سرد، استروئیدهای سیستمیک، استروئیدهای نفوذی و NSAID می تواند ادم را کاهش دهد.




تبلیغات

4. عدم تقارن 

برنامه ریزی دقیق و علامت گذاری سایت گیرنده خطر عدم تقارن را به حداقل می رساند. عوارض کاشت مو علل عدم تقارن عبارتند از: طراحی خط موی جلوی کاذب، اختلاف تراکم بین فرکانس راست و چپ، و تغییر شکل قبلی سر. همیشه علائم طراحی خود را در آینه، از پشت سر و در سطح چشم بیمار بررسی کنید و تایید او را نیز دریافت کنید. شما اغلب متعجب خواهید شد که چقدر در آینه با زمانی که در جلو ایستاده اید و در فاصله 2 متری آن متفاوت است [2].


تبلیغات

5. خونریزی خونریزی

پوست سر، چه دارای مو یا طاس، خون فراوانی دارد، اما میزان خونریزی به طرز شگفت آوری کم است. در موارد کمتر، پس از خروج بیمار از کلینیک، خونریزی رخ می دهد. اعمال فشار به مدت 15 دقیقه با گاز تمیز برای کاهش خطر خونریزی بسیار موثر است.


در طول ارزیابی قبل از عمل،  بیماران باید از نظر سابقه خونریزی دیاتز، مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، ویتامین E، الکل، استروئیدهای آنابولیک یا سایر عوامل ضد انعقاد غربالگری شوند. ماینوکسیدیل موضعی و سیگار کشیدن باید حداقل 2 هفته قبل از جراحی قطع شود. خونریزی حین عمل در محل گیرنده غیر معمول نیست و معمولاً می‌تواند با تزریق محلول‌های اپی نفرین حاوی اپی نفرین به حداقل برسد [3-5].


تبلیغات

6. جای زخم قابل مشاهده

اسکار قابل مشاهده در ناحیه اهدا کننده شایع ترین عارضه ای است که بیمار در کاشت مو با آن مواجه می شود. کاشت مو که با FUT انجام می شود می تواند اسکار خطی را در ناحیه اهدا کننده ایجاد کند. در کاشت مو با FUE، ممکن است به دلیل ورود مکرر و کناری پانچ، جای زخم قابل مشاهده ایجاد شود. برای جلوگیری از این وضعیت، پانچ وارد شده مکرر و ساید بای ساید نباید انجام شود. درمان بیماران مبتلا به اسکار شامل اصلاح اسکار قابل مشاهده، کاشت مو و میکروپیگمنتیشن است.


منبع


برچسب :
نوشته شده در يکشنبه بیست و سوم 8 1400 توسط Downloadbestone | لينك ثابت | (0) نظر

X