موضوعات مطالب
آرشيو مطالب
صفحه ها
آمار و امكانات
سایر امکانات
پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله : اگر بنده ارزش ماه رمضان را بداند، آرزو مى كند كه سراسر سال، رمضان باشد
فواید روغن زیتون مالیدنی زیتون 013 برای صورت شما

روغن زیتون و مراقبت از پوست


روغن زیتون که از فشار دادن زیتون و استخراج روغن آن به دست می آید، به اشکال مختلف و کاربردهای فراوانی دارد.


بسیاری از ما یک بطری روغن زیتون در کمد خود داریم - برای استفاده در سس سالاد یا سرخ کردنی مناسب است. این احتمال وجود دارد که اکثر مردم استفاده از آن را برای چیزی جز تقویت شام خود در نظر نگرفته باشند. اما مردم به طور فزاینده ای به دنبال مزایای روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده صورت هستند.





آخرین بررسی پزشکی در 24 مارس 2017


 6 منبع از بین رفت








بررسی پزشکی توسط دبرا رز ویلسون، Ph.D., MSN, R.N., IBCLC, AHN-BC, CHT — نوشته شده توسط Chaunie Brusie — به روز شده در 18 سپتامبر 2018

این مقاله به شما کمک کرد؟

آره

خیر


تغذیه

آیا نوشیدن روغن زیتون فوایدی دارد؟

چرا مردم آن را می نوشند

فواید

جنبه های منفی

توصیه

خط پایین

روغن زیتون به دلیل فواید سلامتی آن به طور گسترده ای شناخته شده است.


دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و حتی ممکن است به محافظت در برابر برخی بیماری های مزمن کمک کند (1Trust


در واقع، یک مطالعه نشان داد زمانی که محققان روغن زیتون را روی پوست موش هایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار داشتند که می تواند باعث سرطان شود، استفاده کردند، روغن زیتون در واقع برای مبارزه با سلول های سرطان زا عمل کرد. میزان تومورها در موش هایی که روغن زیتون روی پوستشان مالیده شده بود به طور قابل توجهی کمتر بود.


فواید روغن زیتون برای پوست

سرشار از ویتامین است

روغن زیتون برخی از فواید گزارش شده برای پوست دارد. طبق گفته شورای بین المللی زیتون، روغن زیتون دارای ویتامین های بسیاری از جمله A، D، K و همچنین ویتامین E است.


خاصیت آنتی اکسیدانی دارد

روغن زیتون همچنین یک آنتی اکسیدان است، بنابراین ممکن است به جلوگیری یا معکوس کردن آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش سرطان زا کمک کند. در مقایسه با سایر انواع چربی ها و روغن هایی که به طور معمول انسان ها می خورند، غلظت بسیار بالایی از ماده ای به نام اسکوالن دارد. اسکوالن همان چیزی است که به روغن زیتون تقویت آنتی اکسیدانی می دهد.


مرطوب می کند و با باکتری ها مبارزه می کند

اگر مستعد ابتلا به آکنه هستید، استفاده از صابون ساخته شده با روغن زیتون ممکن است با از بین بردن باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، به کاهش آکنه شما کمک کند. روغن زیتون همچنین به عنوان مرطوب کننده و آبرسان پوست شما شناخته شده است.


چگونه می توان از روغن زیتون برای صورت خود استفاده کرد؟

روغن زیتون اغلب به عنوان یک ماده در محصولات شستشوی صورت استفاده می شود. لوازم آرایشی هستند که پایه روغن زیتون دارند. همچنین در برخی از صابون ها، شوینده های بدن و لوسیون ها یافت می شود.


استفاده از روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده بدون هیچ گونه مواد افزودنی با استفاده مستقیم روی پوست امکان پذیر است. از آنجا می توانید روغن اضافی را با یک حوله یا پارچه پاک کنید. استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا آفتاب سوختگی ممکن است مفید باشد.


خبرنامه خط سلامت

نکات سلامتی را دریافت کنید تا به شما در رسیدن به نقطه عطف بعدی کمک کند

برای ارتقای سطح زندگی سالم آماده اید؟ این مایل بیشتر را طی کنید و گام‌هایی را که در حال انجام برداشته‌اید با آخرین اخبار و ابزارهای محبوب در خبرنامه Wellness Wire که دو بار در هفته انجام می‌دهید تکمیل کنید.


ایمیل خود را وارد کنید

حریم خصوصی شما برای ما مهم است. هرگونه اطلاعاتی که از طریق این وب سایت در اختیار ما قرار می دهید ممکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر با چنین قرارگیری موافق نیستید، اطلاعات را ارائه ندهید.


خطرات و هشدارها

در حالی که روغن زیتون ممکن است از برخی جهات مفید باشد، مطالعات دیگر نشان داده اند که اگر پوست حساسی دارید، به خصوص پوست چرب یا بیماری پوستی مانند درماتیت، روغن زیتون ممکن است بهترین انتخاب نباشد. یک مطالعه نشان داد که روغن زیتون در واقع شرایط پوستی خاصی را برای بزرگسالان بدتر می کند و توصیه می کند که والدین از استفاده از روغن زیتون برای نوزادان خود اجتناب کنند. اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از آن روی صورت خود، تست آلرژی انجام دهید. مقداری سکه را روی ساعد خود با مارک روغن زیتونی که قصد استفاده از آن را دارید بمالید. اگر طی 24 تا 48 ساعت هیچ واکنشی مشاهده نکردید، استفاده از آن بی خطر است.

برای خرید مطمئن روغن زیتون مالیدنی به لینک زیر مراجعه کنید:

https://olive013.ir/product/therapeutic-olive-oil/


مطالعه دیگری نشان داد که استفاده از روغن‌های طبیعی، از جمله روغن زیتون، روی نوزادان ممکن است در واقع به ایجاد اگزما در سنین بالاتر کمک کند. این امر به ویژه در صورتی که سابقه خانوادگی اگزما داشته باشید صادق است.


روغن زیتون مالیدنی یک روغن سنگین است و به راحتی جذب پوست نمی شود. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ یا به دام افتادن باکتری ها، روغن اضافی را پاک کنید. محصولی با کیفیت بالا که حاوی مواد افزودنی یا شیمیایی نباشد انتخاب کنید.


بردن

اگر می خواهید از روغن زیتون برای صورت خود استفاده کنید، فقط به یاد داشته باشید که کیفیت مهم است. در مقابل روغن زیتون خالص مراقب ترکیب روغن ها باشید. یک مطالعه نشان داد که برخی از مارک های محبوب روغن زیتون استانداردهای واقعی روغن زیتون را برآورده نمی کنند.


اگر روغن زیتون برند زیتون 013 در معرض گرما، نور یا اکسیژن بیش از حد قرار گیرد، ممکن است در حین حمل و نقل از بین برود. در صورت استفاده از زیتون های آسیب دیده یا رسیده در تولید آن و یا نگهداری نامناسب روغن، کیفیت روغن زیتون تحت تاثیر قرار می گیرد. به دنبال برچسبی با گواهی شورای بین المللی زیتون روی بطری روغن زیتون خود باشید. و هنگام استفاده از روغن زیتون روی صورت خود، حتما ابتدا واکنش پوست خود را به روغن زیتون روی قسمت کوچکی از پوست خود آزمایش کنید.

منبع


برچسب :
نوشته شده در شنبه سوم 2 1401 توسط Downloadbestone | لينك ثابت | (0) نظر

X